21 Ekim 2011 Cuma

Shannox 10man taktiği

1) Genel Özellikler

- 81.6 milyon HP.
- 2 fazdan oluşuyor.
- 1. faz addler + boss, 2. faz sadece boss
- 2. faz boss enrage oluyor.

2) Addler:

Rageface: 45m HP
Riplimb: 45m HP


3) Fightın Özeti:

1. faz dps 3'e bölünüp hem addlerle hem de boss'la uğraşacak. Addler ölmeden Boss'un canı 30%'a inerse addler enrage oluyor. Bunun dışında addler öldüğünde de Boss enrage oluyor. O yüzden 35% civarı Boss'a yapılan tüm dps'i durdurup addler kesilecek. Bu 35% olayı bizim guild için herhalde bir 40% 45%'e tekabül eder...

Tabi bu işleri yaparken raide gelen her türlü ekstra dmg'dan kaçılacak. Addler öldükten sonra da Bloodlust'la Boss kesilecek.

4) FAZ 1:

- Boss'a engage olduğumuzda rangeler biririnden biraz dağınık bir şekilde yerleşecekler.
- Melee'ler de yine aynı şekilde Boss'un arkasında dağınık olacak.
- MT Boss + Riplimb'i tanklamaya başlayacak. OT'da melee'nin yanında beklemede kalacak.
- Rageface'in aggrosu yok, o yüzden raidin içinde serbest gezinecek. Rageface'i kesmesi için range dps'ler assign edilecek. Aynı şekilde Riplimb için de Melee dps'ler.

Boss tankın üzerine 3 saniyede bir 3k dmg veren bir debuff stackliyor. Debuff'ın süresi yenilenmedikçe 30 saniye. MT üzerindeki stack sayısı 5 olunca OT MT ile yer değiştirip hem Boss'u hem de Riplimb'i alıp 30 saniye boyunca tanklayacak. MT üzerindeki debuff silinince tekrar MT alacak her ikisini de.

Boss'un önünde o an tanklayan tank dışında kimse olmayacak, önüne Cleave tarzı bir skill vuruyor. Bunun dışında tüm raidin bossun kullandığı traplere ve Hurling Spear skilline dikkat etmesi gerekiyor. Ayrıntılar aşağıda...

Bossun ve addlerin özellikleri:

a) Shannox

Immolation Trap:
Boss kendi etrafına immolation trapler bırakıyor, bırakıldıktan 2 saniye sonra trapler aktif hale geçiyor. Bunlara değen herhangi bir oyuncuya 75k + 3 saniyede 60k dmg vuruyor. Ölüyorsunuz yani. Bunlara Rageface ya da Riplimb de değebiliyor ama değdirmek için uğraşmak gereksiz. Kendi kendilerine değerlerse extra dmg olur. Bu arada trapin verdiği dmg AOE değil sadece değen kişiye patlıyor.

Crystal Poison Trap:
Immolation Trap'le aynı mantık. Bunda dmg almak yerine 1,100,000 canlı kristal traplerin içine giriyorsunuz. Herhangi birini trapten kurtarmak için trapi kesmemiz gerekiyor. Rageface ya da Riplimb girerse trap 10 saniye içinde kendi kendini yok ediyor ve add tekrar serbest kalıyor.

Arcing Slash:
Bossun önüne vurduğu Cleave, bahsetmeye gerek yok. Ama şu var, Jagged Tear debuff'ını boss bunu vurduğunda bırakıyor. Bu bilgi tankın işine yarayabilir.

Jagged Tear:
Yukarıda da bahsettiğim gibi 3 saniyede 3000 dmg veren ama stacklenen bir debuff. Süresi yenilenmedikçe 30 saniye. Tank değişimiyle hallolacak.

Hurl Spear:
Boss belli bir alana mızrak atıyor. Alan ekranda önceden beliriyor o yüzden kimsenin bunu yememesi lazım. 3 yardında kalırsanız yiyorsunuz. Ama asıl olay şu bir kişi yerse 50 yardda bulunan herkes de 50k dmg yiyor. Ha bu arada düştüğü yerde de ateş bırakıyor ve ateş üstünde patlamalar oluyor, onlara da dikkat edilmesi lazım. Rageface bu alanların üstünden geçerse dmg alıyor. Belli bir süre sonra mızrağı Riplimb Boss'a geri yolluyor.

Magma Rupture:
Riplimb öldükten sonra Boss Hurling Spear kullanmıyor. Onun yerine yere dalıyor ve herkese 50k dmg vuruyor. Aynı zamanda herkesin fire dmg taken'ınını 40% arttırıyor 1 dakika boyunca. Ki bu skilli 1 dakikadan daha kısa aralıklarla (15 saniyede bir) yapacağı için stackleniyor ve Soft Enrage olayına dönüyor. Magma Rupture da yine yerde patlamalar bırakıyor.

Frenzy:
Addler ölünce add başına 30% attack ve dmg bonus alıyor. Yani 60%'lık bir enrage olacak zaten 30%dan sonra. Buna bir de Soft Enrage eklenecek. O yüzden 30%'dan sonra çok hızlı kesmemiz lazım.


b) Riplimb

Limbrip:
Aynı boss gibi bu eleman da vurduğu tanka Jagged Tear bırakıyor.

Frenzied Devotion:
Boss 30%'a bu eleman ölmeden gelirse o zaman vay halimize. 400% dmg done increase, 200% attack speed increase


c) Rageface:

- Aggrosu yok, tanklamıyoruz, kendi halinde takılacak.

Facerage:
Eleman birine fixleniyor ve stun ediyor. Aynı zamanda da yarım saniyede bir 8k dmg veriyor ve bu dmg stackleniyor. 2 saniye sonra nasıl bir dmg gelmeye başlayacağını hesaplayın. Bundan kurtulmak ise çok zor değil. Rageface bunu yaptığında critical dmg yeme şansı 50% artıyor. Fixlendiği elemanı kurtarmak için yapılması gereken ise tek bir vuruşta 45k dmg vermek. Critical chance arttığı için çok zor olmasa gerek diye düşünüyorum. Ama çok hızlı vurulması lazım yani yoksa fixlendiği adamı kurtarmamız çok zor olur. Arcane Mage ya da Marksman'leri önermişler bu iş için.


5) FAZ 2

- Addleri Boss'un canı 35% civarındayken kesiyoruz.
- Boss 60% enrage oluyor. (60%'da değil, 60% kadar )
- Bu fazda kimse trape girmemeli ya da Magma Rupture'ın bıraktığı patlamalara yakalanmamalı.
- Tanka Jagged Tear devam edeceği için tank healına Magma Rupture'lar sırasında çok dikkat edilmeli.
- Magma Rupture'ın bıraktığı 40% fire dmg taken increase debuffını silebilen classlar (mage, rogue, paladin) debuff'ı %80 ya da %120'de resetlemeli.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder